zelfwerkzaamheid

Geplaatst op 01-02-2022  -  Categorie: Algemeen

Dit jaar zijn wij gestart met het project zelfwerkzaamheid. Wij zijn een vereniging die zoveel mogelijk onderhoud zelf doet. Graag zien we dat iedereen zijn/haar steentje bijdraagt. Om dit te stimuleren betaalde de leden dit jaar 20 euro borg, die zij terug verdienen door 4 uur per jaar mee te werken. Vrijgesteld zijn leden, die al ruim meer dan 4 uur per jaar iets doen voor de vereniging.  Het Rijksvastgoedbedrijf heeft dit jaar fors gesnoeid in het groen. Daarmee is al een groot deel van ons werk gedaan. Toch proberen we er een succes van te maken.

Wat u moet weten over deze zelfwerkzaamheid:

1. U wordt verzocht 4 uur per jaar mee te werken in de haven.
  2. Drie mogelijkheden:
    1. Meld u een dagje aan bij de vaste onderhoudsgroep.
    2. In groepsverband op twee zaterdagen in het voor- en najaar met een coördinator van 09.00 – 13.00 uur.
    3. U kiest een werkzaamheid, die u op uw eigen tijd kan doen.
  3. U zorgt zelf voor werkkleding en lunch, de vereniging zorgt voor koffie en materiaal.
  4. Boven de 75 jaar vervalt de verplichting, maar zien we u wel graag komen.
  5. Ieder lid onder de 75 jaar betaalt per jaar een borg van 20 euro.
  6. U kunt dit bedrag terugverdienen door mee te werken. 5 euro per uur retour tot  maximaal het betaalde borgbedrag. Het werk na 01 november telt mee voor het volgende jaar.
  7. Met het bedrag aan borg, dat niet terugverdiend wordt door de leden, zal externe hulp  bij het onderhoud ingezet worden.
  8. U kunt zich aanmelden via de website of mail diehmaazkrewflez.[antispam].@wsvdekil.nl.
  9. Geef u op tijd op voor de werkzaamheden. Vol is vol.
  10. Bij start en vertrek meldt u zich voor registratie.
  11. Aan het einde van uw werk tekent u af op de lijst in De Ark, zodat genoteerd staat dat u die dag gewerkt heeft en hoeveel uur.
  12. Het betreft een pilot voor twee jaar, waarna opnieuw  besloten wordt over het verdere beleid. Start seizoen 2022.