Vacature WSV De Kil: Havenmeester

Geplaatst op 30-04-2022  -  Categorie: Algemeen

Mededeling aan leden en huurders WSV De Kil aangaande beëindigen van de exploitatie van De Ark en het havenmeesterschap van Jan (en Irene) Jonkers.

Geachte ligplaatshouders,

Eind van dit jaar loopt het contract met Jan (en Irene) af. Vijf jaren lang hebben ze zich dan ingezet voor De Ark en de haven. Het is al die tijd duidelijk geweest dat het contract was voorzien van een einddatum. Jan en Irene hebben besloten niet nog een termijn aan de duur toe te voegen. Ze hebben daar, in de ogen van het bestuur, goede en geldige redenen voor. We kunnen niet anders dan hun wens om afscheid te nemen als exploitanten van De Ark en als havenmeester te respecteren.

In het gesprek van het bestuur met Jan is de bereidheid door Jan uitgesproken om een opvolger/ster nog een tijd in te werken, zoals dat ook met Jan zelf is gebeurd toen hij de verbintenis met WSV De Kil aanging. Voor wat betreft het moment waarop het inwerken kan aanvangen is afgesproken dat, wat hen betreft, dat tijdstip vanaf heden kan aanbreken. Dat betekent overigens niet dat Jan en Irene hun werkzaamheden voor de vereniging dit jaar al op een laag pitje zetten. In principe dienen ze het contract tot de laatste dag uit. Mocht zich echter een geschikte kandidaat aandienen, dan kunnen en willen ze ruimte maken voor de opvolger en het bestuur daar alle ruimte voor bieden.

Jan heeft ook aangeboden nog te willen bijstaan bij de operatie die ons te wachten staat als we eventueel een deel van de haven zouden kwijtraken.

Uiteraard komt het afscheid ongelegen als we daarin de aanstaande gebeurtenissen betrekken, maar ook op een ander moment zouden er wel weer zaken zijn die een wisseling niet wenselijk zouden maken. Aan alles komt echter een eind en we gunnen het Jan en Irene om daar in vrijheid over te mogen beslissen. We danken hen bij voorbaat voor alles wat ze tot dit moment voor de vereniging hebben gedaan en nog gaan doen.

U begrijpt dat er, formeel per 1 januari 2023, een vacature ontstaat voor exploitant De Ark / havenmeester. Het bestuur heeft een document opgesteld met een beschrijving van de vereniging en de haven, een profiel van de nieuwe functionaris, wat wij te bieden hebben en de gewenste kennis en ervaring. Dat geheel wordt als eerste kenbaar gemaakt aan u als ligplaathouders. Wellicht kent u belangstellenden voor de functie of heel misschien bent u het zelf wel. In dat geval zouden we daarvan graag op de hoogte gesteld worden. De vacature zullen we op korte termijn ook publiceren in geschikte media. In die advertentie zal verwezen worden naar onze site, waar voor u en voor gegadigden van buiten de vereniging de wervingstekst te vinden is. We verwijzen graag naar vacature - Watersportvereniging De Kil (wsvdekil.nl).

We hopen spoedig kennis te kunnen maken met belangstellenden. De uitspraak van de voorzitter geeft ons vertrouwen dat die gevonden zullen worden. Hij bracht naar voren dat het hem zou verbazen als, gezien ook het gebrek aan woningen, er niemand zou zijn die belangstelling zou hebben. In zijn eigen kenmerkende betoogtrant: “Hoe erg moet het zijn, om in De Ark te wonen, havenmeester te zijn en horeca en bij te doen in deze tijd?”

U kunt reageren op deze vacature tot 23 juni 2022.

Vriendelijke groet,

Bestuur WSV De Kil.