Watersportvereniging De Kil

09-02-2021

Voorstel Zelfwerkzaamheid in haven Watersportvereniging De Kil

Wij zijn een vereniging die draait op vrijwilligers. Alleen daarmee kunnen we de onderhoudskosten en dus ook de liggelden van onze haven zo laag mogelijk houden.  Bovendien vinden de meeste vrijwilligers het gezellig om samen te werken en is het goed voor het “wij-gevoel”.  Bijna alles wordt in eigen beheer uitgevoerd.

De vereniging probeert vooral gebruik te maken van de diverse kwaliteiten onder haar leden.   Door middel van het zelfwerkzaamheidprogramma van WSV De Kil proberen wij ieder lid en ook de huurders hierbij te betrekken.

De vaste onderhoudsgroep van gemiddeld 5-8 man werkt meestal op de donderdagen buiten het hoogseizoen voor de grotere klussen.  Door de corona-crisis ligt het onderhoud door de onderhoudsgroep helaas in 2020 en deels 2021 stil, maar wij hopen het snel weer te kunnen opstarten.

snoei6

Wat u moet weten over deze zelfwerkzaamheid:

1. U wordt verzocht 4 uur per jaar mee te werken in de haven.
  2. Twee mogelijkheden
  3. U zorgt zelf voor werkkleding en lunch, de vereniging zorgt voor koffie en materiaal.
  4. Boven de 75 jaar vervalt de verplichting, maar zien we u wel graag komen.
  5. Ieder lid onder de 75 jaar betaalt per jaar een borg van 20 euro.
  6. U kunt dit bedrag terugverdienen door mee te werken. 5 euro per uur retour tot maximaal het betaalde borgbedrag.  Het werk moet voor 01 november gedaan zijn.
  7. U kunt zich aanmelden via de website of diehmaazkrewflez.[antispam].@wsvdekil.nl. Geef u op tijd op voor de werkzaamheden. Vol is vol. Bij start en vertrek meldt u zich voor registratie.
  8. Het betreft een voorstel tot een pilot voor twee jaar, waarna opnieuw besloten wordt over het verdere beleid.  Start seizoen 2022.

Vraag onze leden:

• Heeft u opmerkingen of aanvullingen over het bovenstaande voorstel ?
  • Gaat u akkoord met het voorstel zoals omschreven?
  • Bent u geïnteresseerd in de functie van coördinator?
img-4642 2