Introductie Jeroen Festen

Beste leden van Watersportvereniging De Kil,

Graag wil ik mij voorstellen. Ik ben voorgedragen als bestuurslid.

Mijn naam is Jeroen Festen, sinds 2015 lid van onze vereniging.

Ik ben getrouwd met Leida en wij hebben twee kinderen, Nienke en Stijn, die samen drie dochters hebben.  Ik ben in 1952 geboren in Velsen,  ben opgegroeid en heb gestudeerd in Utrecht en sinds 1983 woonachtig in Dordrecht.

In 1986 kochten wij ons eerste schip. Een kleine zeegrundel, waarmee we met de kinderen de Biesbosch in trokken. In 1991 kochten wij een Compromis 999, waarmee we naar Normandië en Engeland voeren.  Na een pauze zonder schip, omdat de kinderen minder meegingen, kochten we in 2003 onze huidige tweemaster.  Een Combikotter gebouwd in Dordrecht. Nieuwe masten erop geplaatst en inwendig volledig kaal gehad en naar eigen inzichten en wensen ingericht.

Ik ben 34 jaar huisarts geweest in de wijk Sterrenburg in Dordrecht.  Daarnaast heb ik altijd andere functies gehad. Secretaris van de Regionale Huisartsen Vereniging, Initiatiefnemer en oprichter van de Huisartsenpost Drechtsteden. Medisch manager van de huisartsenpost. Samen met collega huisartsen een gezondheidscentrum in Sterrenburg opgezet.

Mijn hobby’s zijn naast varen met onze boot, het verbouwen ervan. Daarnaast ook fotografie. Ik ben lid van de Dordtse Amateur Fotoclub. Klusjesman van de wereldwinkel; bewonder de prachtige balie maar eens in de winkel op de Voorstraat. De laatste jaren ook onderhoudswerk in onze haven en het inrichten van de software e-Captain met de nieuwe website. Daarnaast reizen we graag veel en zijn onlangs op IJsland en in Marokko geweest. Dit jaar stond Albanië op het programma, maar het corona-virus gooit roet in het eten.  Maar dat komt wel weer goed.

Van al mijn taken en bezigheden heb ik veel geleerd. Ik wil mij nu graag inzetten voor onze vereniging en hoop jullie tegen te komen en te spreken in de haven en bij activiteiten.

Groet

Jeroen Festen,